توری مش چیست؟

توری مش چیست؟

آنچه در این مقاله به آن پرداختیم...

شاید در صنعت ساختمان سازی به عباراتی مانند مش بندی کف، مش بندی سقف و تقویت بتن با مش جوشی برخورده باشید اما به واقع مش جوشی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟ در این مقاله به بررسی نکات مهم و مزایای استفاده از توری مش جوشی در صنایع مختلف پرداخته ایم؛ با آهنیتو همراه باشید.

توری مش چیست؟

توری مش جوشی چیست

توری مش جوشی، یکی از صنایع مفتولی است که در تقویت بتن ساختمان ها نقش اساسی را ایفا میکند. این توری یک شبکه پیش ساخته بافته و جوش داده شده توسط الکترود های قوی است که بصورت منظم در دو جهت عمود بر هم با مفتول های موازی محصور شده است. توری مش جوشی، یک ماده تقویت کننده فولادی در بتن است.

استفاده از توری مش برای کشور های در حال توسعه مانند ایران که نیاز روز افزونی به ساخت و ساز دارند، یک نیاز ضروری است و می توانید برای خرید توری مش بصورت مستقیم از نمایندگی آهنیتو در بازار شادآباد اقدام نمایید.

مش جوشی یک صفحه فلزی مشبک دارای چشمه های مربع و مستطیلی شکل است که از مفتول فولادی کم کربن یا سیم فولاد ضد زنگ تشکیل شده است. توری مش جوشی را می توان بر اساس اشکال مختلفی سفارشی سازی کرد. به علاوه میتوان با استفاده از پوشش pvc ظاهر زیباتری هم به توری مش جوشی داد.

مش بندی چیست؟

مش بندی چیست

مفهوم مش بندی ساختمان به معنای ساخت یک شبکه کامل از مش جوشی به منظور تقویت بتن در کف فوندانسیون ساختمان است. دو نوع شبکه مش شناخته شده در مش بندی مورد استفاده قرار میگیرد: مش بندی سبک و سنگین که علت نامگذاری آن هم سایز و نوع مفتول و میلگرد آن است که در نوع سبک مش بندی استفاده از میلگرد ساده و سبک و در مش بندی سنگین استفاده از میلگرد آجدار و با سایز بزرگ دیده میشود.

الکترود چیست؟ هر آنچه باید در مورد الکترود بدانید!
خواندن

انواع توری مش جوشی

توری مش نیز مانند توری مرغی، توری گابیون و سایر صنایع مفتولی از دو نظر انواع مختلفی دارد:

  • از نظر سایز میلگرد و چشمه

برای ساخت توری مش بر خلاف فنس که از مفتول گالوانیزه ساخته میشود، از میلگرد های ساده و آجدار استفاده شده است. سایز میلگرد 10 ساده، 8، 12 و حتی 14 آجدار اکثرا در این توری یافت میشود. از نظر سایز چشمه نیز بر اساس فواصل مربعی با اضلاع 10 تا 30 سانتی متر بصورت استاندارد ساخته میشود.

  • از لحاظ جنس مفتول

از نظر جنس میلگرد که معمولا فولادی ضد زنگ است یا بصورت مفتول استیل ساخته میشود. توری مش استیل را معمولا برای صنایعی همچون مواد غذایی، شیمیایی، هسته ای و … مورد استفاده قرار می دهند. برای ساخت توری مش استیل از عنصر مولیبدن با عدد اتمی 42 جهت ایجاد استحکام بیشتر و مقاومت بهتر در برابر محیط اسیدی و مرطوب استفاده می کنند. با افزودن مقدار بیشتری از این عنصر به توری مش استیل از آن در ساخت و ساز های دریایی برای پتروشیمی میتوان استفاده کرد.

مزایای توری مش چیست؟

  • افزایش بهره وری و کاهش وابستگی به نیرو ساختمانی برای تجهیز کف و پی ساختمان
  • اندازه دقیق ساخت شبکه توری مش کمک میکند تا متخصص اندازه دقیق مفتول آرماتوربندی را محاسبه کند.
  • کاهش هزینه ساخت و ساز به علت افزایش سرعت
  • مش جوشی هم بصورت شیت (صفحه ای) و هم بصورت رول امکان تولید و عرضه دارد.
  • تخلیه و نصب آسان در محل ساخت
  • صرفه جویی در هزینه به علت قیمت مناسب تر نسبت سایر صنایع مفتولی
انواع سیم خاردار
خواندن

کاربرد های توری مش چیست؟

کاربرد های توری مش چیست

مش جوشی برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد که از جمله آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساختمان سازی: از توری مش جوشی بصورت گسترده برای تقویت سازه های بتنی در کف و سقف استفاده میشود.
  • ساخت قالب و قالب بندی
  • تقویت سطوح جاده ها و بخصوص پارکینگ های طبقاتی
  • ساخت انواع نرده، پنل های سه بعدی و حصار
  • نگهدارنده برای تونل ها و معادن

نکات مهم هنگام خرید و استفاده از توری مش

  • پیش از خرید حتما ابعاد و سایز چشمه را با نوع ساخت و ساز خود چک کنید و بر اساس ابعاد مورد نظر خرید کنید.
  • بعد از خرید و قبل از نصب حتما روی میلگرد ها بخصوص در نقاط اتصال به هم را از هر گونه آلودگی پاک کنید تا به هنگام جوش دادن، توری مش از کیفیت جوش بالایی برخوردار باشد.
  • به هنگام مش بندی کف و سقف به هیچ وجه از توری مش با مفتول های زنگ زده استفاده نکنید؛ چراکه خاصیت شکنندگی دارند و پشتیبانی مناسبی از بتن نمی کنند.
  • حتما توری مش گالوانیزه خریداری کنید.
  • جوشکاری صفحات توری مش به هم باید بسیار تمیز و منظم باشد.
  • حتما صنایع مفتولی را از نمایندگی های معتبر و مستقر در مرکز شادآباد مانند آهنیتو خریداری نمایید.

قیمت توری مش جوشی

آهنیتو به عنوان یکی از عرضه کنندگان برتر صنایع مفتولی در کشور اقدام به تولید و عرضه توری مش جوشی با بالاترین کفیت و قیمتی رقابتی کرده است. قیمت توری مش در حال حاضر دستخوش نوسانات بسیار بالاست و بهترین کار قبل از خرید اینترنتی این توری، تماس با کارشناسان آهنیتو است.

توری سرندی چیست؟
خواندن

توری مش با سایز میلگرد از 6 تا 14 و انواع آجدار و ساده دارای وزنی معادل 1.5 تا 30 کیلوگرم است که قیمت آن بر اساس کیلوگرم محاسبه میشود.

نحوه خرید توری مش چگونه است؟

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید توری مش میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید و همکاران ما در مرکز آهنیتو با ارائه مشاوره رایگان و نکات مهم، شما را آماده تصمیم گیری در مورد خرید توری مش جوشی متناسب با نیاز خود می کنند:

09123935804 (آقای کرمی)

09121214472 (آقای نوروزی)


021-66133854

021-66133855
021-66146798
021-66303560
021-66140972

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.